من در تصمیم گیری ها بسیار ضعیف عمل می کنم؛اصلا نمی تونم بلند مدت فکر کنم و همه ی جوانب قضیه رو بفهمم.کلا زیاد درست و اصولی فکر نمی کنم.فکر میکنم نحوه ی تفکر صحیح رو میشه آموزش داد و باید بهمون آموزش میدادن.یا خودمون باید از خیلی وقت پیش میرفتیم دنبالش.داشتم میگفتم.تو تصمیم گیری ها ضعیف عمل میکنم و باید خودمو فعلا محدود کنم.آخرین تصمیم مهمی که گرفتم مسیر یک سالم رو مشخص کرده و بعد چند روز پشیمون شدم ولی راه بازگشتی نبوده و یک سال دردسر به جون خریدم.باید فعلا خودمو محدود کنم و تا جایی که ممکنه تصمیم بلند مدت نگیرم.اگه راهی برای کمک یا منبعی برای مطالعه و توسعه ی این مهارت میشناسید خوشحال میشم کمکم کنید.

یک چیز جالب دیگه تدتاکی بود از دن گیلبرت،روانشناس مشهور.در کل میگفت ما انسان ها چقدر خطا کاریم و عموما تصمیم هایی میگیریم که در آینده ازشون پشیمون میشیم.فکر میکنیماز این به بعد شخصیت ثابتی داریم و بر مبنای همین تصمیم میگیریم.اگه از یه نفر بپرسین که در ده سال گذشته چقدر تغییر کرده احتمالا میگه خیلی زیاد ولی پیش بینی میکنه که در ده سال پیش رو چندان تغییری نکنه.میگفت دلیل این خطای ذهنی رو هنوز نفهمیدن ولی احتمالا به خاطر اینه که مغز ما راحت طلبه؛به عبارتی براش مرور گذشته و اندازه گیری تغییرات آسونه ولی نمی تونه به این سادگی آینده رو تصور کنه و برای همین فکر میکنه"خب من که نمی تونم تصورش کنم،پس همین شکلیه دیگه" آره عزیزان من مغز ما خیلی عجیب و خارق العاده و راحت طلبه.بپذیریم تنها موضوع ثابت در زندگیمون همین تغییره.

درباره این موضوع بیشتر می نویسم.

از این به بعد حتما مرتب می نویسم.